Deputatul Cristina Iurișniți acuză politizarea excesivă a învățământului bistrițean

532

Deputatul Cristina Iurișniți, USR, a făcut în aceste zile  o solicitare, în baza Legii 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, solicitare adresată Inspectoratului Școlar Județean. Iurițniți a vrut să afle numele persoanelor care urmează să ocupe funcții de conducere/coordonare și control pentru anul școlar 2019-2020 la nivelul Inspectoratului Școlar Județean (inspector școlar general, inspector școlar general adjunct, inspectori școlari), a instituțiilor și unităților conexe, precum și a unităților de învățământ din județul Bistrița-Năsăud (director/director adjunct), rugând să ne precizeze pentru fiecare instituție și persoană în parte modalitatea numirii pe funcție, temeiul legal al deciziei de numire, competențele profesionale și studiile specifice care au stat la baza numirii pe funcție, dacă numirea s-a realizat în urma unui concurs specific la care au participat mai mulți candidați pe post sau un singur candidat pe post.

În acest moment e vorba de  34 de directori și directori adjuncți, din totalul de 148 de funcții de conducere existente la nivelul unităților de învățământ de stat, respectiv 8 inspectori dintr-un număr de 21 de inspectori școlari, pentru celelalte posturi continuându-și activitatea directorii și inspectorii școlari care au ocupat în ultimii ani posturile prin concurs. De asemenea, potrivit răspunsului primit de Cristina Iurișniți, inspectorul școlar general, inspectorul școlar general adjunct și directorul CCD “ocupă funcțiile de conducere actuale în urma concursurilor organizate de MEN”. ”După cum aflăm și din arhiva presei locale, concursul pentru postul de inspector școlar general a avut loc în perioada 11-20 martie 2015, iar potrivit OMEN nr. 5558/2011 durata mandatului inspectorului școlar general este de 4 ani, putem deduce astfel faptul că și doamna inspector școlar general urmează să fie la dispoziția Ministerului Educației începând cu noul an școlar”, spune parlamentarul USR.

”Desființarea inspectoratelor școlare județene, susținerea prin centre regionale pentru resurse educaționale și prin administrația locală a finanțării investițiilor în infrastructura școlară și în formarea continuă a cadrelor didactice, promovarea mentoratului și a autonomiei școlare, pot fi doar câteva dintre dezideratele unei viziuni care poate avea aplicabilitate imediată prin intermediul unor politici publice eficiente și prompte”, conchide Cristina Iurișniți.