Drumul de ”aur” construit de Dimex: Ilva Mică-Strîmba-Josenii Bârgăului: 14,1 km aduși de la stadiul de drum de țară la cel de arteră europeană

38

Este vorba de recepția care a avut loc marți la modernizarea lotului 3 din DJ 172 D – Poarta Transilvaniei: (DN 17) Josenii Bârgăului-Strâmba-Ilva Mică. Valoarea totală a lucrărilor se ridică la 9.000.000 de euro, adică 42 de milioane de lei, lungimea totală a acestui drum fiind de 14,1 km, iar lăâimea de 5,5-6 metri,  cu supralărgiri în curbe și acostamente amenajate. De asemenea, lucrările extreme de complexe au vizat construirea de șanțuri, rigole carosabile cu grătar metalic și rigole de acostament, la care s-au adăugat ziduri din beton armat: 5.8 km, consolidări cu ziduri de sprijin și 272 de piloți din beton armat cu o lungime de 12 metri.

Constructor: Dimex 2000 Company SRL și SC STARCOM EXIM SRL

La eveniment au fost prezenți: președintele Consiliului Județean, Radu Moldovan, vicepreședintele Ioan Țintean, subprefectul Ciprian Ceclan,  primarii comunelor Josenii Bârgăului, Ioan Vrâncean, Ilva Mică. Aurel Horia, Poiana Ilvei, Ioan Scridonesi, Leșu, Ioan Pop.

     

Radu Moldovan, președinte Consiliul Județean Bistrița-Năsăud

 

Așa cum era de așteptat, președintele Radu Moldovan, un susținător al firmelor din județ, a avut numai cuvinte de laudă la adresa constructorilor, cât mai ales la amploarea și calitatea lucrărilor care au fost executate pe acest tronson de Dimex: ” Într-un peisaj de basm, am recepționat modernizarea lotului 3 din  DJ172D – PoartaTransilvaniei : DN 17 Josenii Bârgăului-Strâmba-Ilva Mică!  O investiție de 9 milioane euro (42 milioane lei) care scurtează drumul locuitorilor din zona Someșului Superior/ zona Ilvelor, care vin spre Bistrița cu  peste 18 km și ajută la decongestionarea traficului de pe DN17D.  Un drum de 14.1 km, pe care s-a făcut o lucrare de foarte bună calitate, cu ziduri din beton armat pe o distanță de 5.8 km, supralărgiri în curbe, acostamente amenajate, șanțuri, rigole carosabile cu grătar metalic și rigole de acostament.  Mulțumesc colegilor mei care au fost implicați în acest proiect, constructorului care a realizat o lucrare de referință și tuturor celor ce muncesc zi de zi pentru proiectele de dezvoltare a județului!”, a spus Moldovan.

Ioan Țintean, vicepreședinte Consiliul Județean: ” Modernizarea acestui drum a fost o datorie morală pe care autoritatea județeană o avea față de locuitorii celor două văi, Someșului, respectiv Ilvelor, acestea fiind cele mai importante din punct de vedere strategic și economic.Iar dacă, evreul i-a spus fiului său că vinul se face și din struguri, eu vin acum să vă spun că banii se fac și din transport, iar acest drum asta poate face: bani pentru Bistrița-Năsăud prin economii, asta prin  reducerea cheltuielilor, scurtarea timpului de deplasare și prin siguranța circulației, ceea ce va face posibilă o valoarificare mai optimă a resurselor locale, că tot despre acest lucru vorbim de 20 de ani. Eu zic că este cea mai importantă lucrare de infrastructură rutieră din județul Bistrița-Năsăud”.

Ioan Scurtu, președinte-fondator Grupul Dimex: ” Vă mulțumim pentru aprecierile făcute asupra lucrării pe care firma noastră a executat-o pe acest tronson de drum. Ce vă pot spune cu siguranță este faptul că nu a fost o lucrare deloc ușoară, marea noastră bucurie fiind aceia că am terminat-o cu bine și fără probleme deosebite și, să sperăm că vom face altele și mai frumoase decât ceea ce vedeți aici, pentru că, întodeauna ma spus că se poate mai bine”.

 

Precizăm faptul că, lucrarea trebuia încheiată abia în luna aprilie a anului 2020, ceea ce ne poate face să spunem că Dimexul a reușit un nou record: o construcție de-o asemenea amploare să fie încheiată cu cinci luni înainte de termen.

 

Din punctul de vedere al utilității acestei lucrări trebuie spuse următoarele: pentru zecile de mii de locuitori ai văii Ilvelor și Someșului, drumul spre Bistrița se scurtează cu 18 km, ceea ce înseamnă o economie de 15-20 de minute.

 

Date tehnice: Poarta Transilvaniei: 80 km , total kilometri

Total valoare Poarta Transilvaniei: 50 milioane euro

Lotul 1, tronson 1 – Mureșenii Bârgăului-Colibița (recepționat)

Lotul 1, tronson 2 – Colibița-Mița (în lucru);

Lotul 2 – Prundu Bârgăului – Colibița (recepționat)

Lotul 4 – Ilva Mică-Măgura Ilvei (în achiziție-data limită de depunere a ofertelor: 3 ianuarie 2020)

Lotul 5 – Măgura Ilvei – Lunca Ilvei (realizat 70%), urmează lucrările de construcție a trotuarelor, pavajelor, capetelor de pod și stratul de uzură în primăvara lui 2020.