(FOTO) Prin munca profesioniștilor de la MIS Grup Anieș, pe Valea Ilvelor se circulă, în sfârșit, omenește: pe drumuri ca-n palmă

528

Fac ce fac specialiștii în construcții de la firmă MIS Grup Anieș și sunt primii care vin cu soluții ingenioase pentru modernizarea drumurilor din Bistrița-Năsăud. Aceste soluții se constituite într-o premieră în ceea ce privește creșterea siguranței traficului pietonal și auto de-a lungul și de-a latul județului nostru. După ce ani la rând podețele betonate de pe marginea drumurilor modernizate s-au dovedit a fi adevărate capcane ale morții pentru șoferi, constructorii de la MIS Grup vin acum cu o soluții ingenioase care înlocuiesc aceste blestemate de podețe betonate cu un sistem de acoperire totală a șanțurilor existențe pe marginea drumurilor, în care colectarea apelor pluviale se va face printr-un sistem distinct de canalizare. Sistemul respectiv a început să fie implementat din luna noiembrie 2018 în cadrul lucrărilor de modernizare a lotului 5 din Drumul Județean 172 pe tronsonul de 17,3 kilometri ce leagă Lunca Ilvei de Măgura Ilvei, pe un tronson de drum ce arăta până nu demult deplorabil.

Practic, grație soluțiilor propuse de specialiștii de la MIS Grup și acceptate la finanțarea europeană de care beneficiază această modernizare de drumuri, pe tronsonul amintit va fi un drum funcțional, mult mai larg decât cel de la oră actuală, cu trotuare pe ambele sensuri și piste pentru bicicliști și sistem de colectare a apelor pluviale în canalizare, acest ultim aspect pentru economisirea de spațiu funcțional pentru trotuare și pistele de biciclete. Termenul de execuție este de 17 luni, mai precis în februarie 2020, însă pentru a urgenta finalizarea acestui proiect ingenios, în perioada de vară constructorii au lucrat zi și noapte iar acum se circulă ca-n palmă după turnarea primelor covoare asfaltice. Spre lauda lor, profesioniștii de la MIS Grup Anieș nu precupețesc niciun efort pentru o lucrare ce se va constitui într-un exemplu de bună practică în domeniu.

Tronsonul Lunca Ilvei – Măgura Ilvei are o lungime totală de 17,3 kilometri, toată apa urmând a fi colectată prin sistem de canalizare pluviala. Trotuarele vor fi din pavaj, încadrate de borduri, astfel că marele câștig va fi că drumul se va lărgi față de cel de la oră actuală cu câte 25 de centimetri pe fiecare sens, plus o rigolă de dirijare a apelor pluviale de 70 de centimetri, iar noul drum va avea o lățime de 4 metri per sens. Trebuie menționat și faptul că trotuarele vor fi amenajate pe ambele sensuri, cu o lățime de 1 metru, pe diferență de până la doi metri, doi metri și ceva, urmând a fi amenajate piste pentru bicicliști. Cu această ocazie vor mai fi amenajate două poduri noi în Lunca Ilvei, obiective care inițial erau prevăzute pentru reabilitare, însă având în vedere că în ultimii patru ani de zile podurile au suferit deteriorări majore atât la nivelul structurii cât și la cel al infrastructurii a fost nevoie de demolarea lor și construirea unor poduri noi. Se vor amenaja inclusiv stații pentru autobuze, consolidări de versanți, alveole pentru siguranță rutieră la intersecțiile cu străzile laterale.