Varianta agreată de edili pentru centura Năsăudului: pe partea dinspre cartierul Lușca a luncii năsăudene a Someșului

1172

Astăzi, a avut loc ședința de lucru a Unității Administrativ Teritoriale Orașul Năsăud, în vederea stabilirii traseului optim pentru varianta ocolitoare a orașului Năsăud, județul Bistrița-Năsăud, în cadrul Master Planului General de Transport al României. La discuții au participat reprezentanții administrației locale, în frunte cu primarul Mircea Romocea, cei ai Ministerului Transporturilor, în speță Robert Dobre – unul dintre coordonatorii Master Planului General de Transport al României, și directorul Agenției de Dezvoltare Regională Nord-Vest cu sediul în Cluj-Napoca – Marcel Boloș.

Concluziile ar fi că varianta agreată de edilii năsăudeni este cea care urmează cursul stâng al malului Someșului (pe partea cartierului Lușca, paralel cu albia râului prin luncă), cu puncte de intrare – ieșire din DN 17 C, aproape de podul Tradamului, și DN 17 D, la Salva, în vecinătatea service-ului auto Autoluc Blaga. Lungimea traseului cu două benzi de circulație va fi de circa 4,3 kilometri, traseul cuprinzând și un pod peste calea ferată și Someș ce va avea o lungime de aproximativ 120 de metri.

Finanțarea s-ar încadra pe tipul de drum Expres, costurile fiind estimate la între 10 și 12 milioane de euro, expropierea, cu despăgubirile de rigoare, urmând a se face prin Hotărârea de Guvern. În acest sens, primăria Năsăud a încheiat un procol cu Ministerul Transporturilor pentru încadrarea într-o anumită categorie de drum, urmând ca administrația locală să demareze procedurile pentru documentația tehnică.