Producătorii locali din Bistrița-Năsăud, invitați la ”Zilele Porților deschise la MADR”, în perioada 9 – 13 octombrie

368

Sprijinirea și promovarea producătorilor locali, a consumului de produse agro-alimentare naturale, sănătoase și dezvoltarea micilor afaceri din acest domeniu reprezintă un gest de responsabilitate socială și de susținere a dezvoltării locale. Este exact ceea ce își propun Asociația Produs în “Bistrița-Năsăud” și Direcția pentru Agricultură Bistrița-Năsăud, care au ales să marcheze în cursul acestei săptămâni, cu sprijinul Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, al Primăriei municipiului Bistrița și al Inspectoratului Școlar Județean, Ziua națională a produselor agroalimentare românești.

Întâlinri interactive de informare-conștientizare cu elevii din județul Bistrița-Năsăud, stand de prezentare a produselor locale la expoziția organizată de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale și o ediție specială a Târgului “Produs în Bistrița-Năsăud vor fi organizate sub motto-ul Aleg sănătos, aleg Produs în Bistrița-Năsăud!”

10 octombrie este data la care se celebrează Ziua Națională a Produselor Agroalimentare Românești, un prilej în plus pentru a susține producţia și consumul de produse agro-alimentare tradiționale, producătorii locali şi de a încuraja un stil de viață sănătos.

Acesta este și scopul campaniei de promovare organizate de Asociația “Produs în Bistrița-Năsăud” și Direcția pentru Agricultură Bistrița-Năsăud, cu sprijinul autorităților locale și al Inspectoratului Școlar Județean și care va include:

* Standul “Produs în Bistrița-Năsăud” la expoziția cu vânzare organizată în cadrul evenimentului ”Zilele Porților deschise la MADR”, în perioada 9 – 13 octombrie, în care vor fi prezentate: conserve din fructe și legume, specialități pe bază de păstrăv, brânzeturi tradiționale, produse de panficație, produse apicole, vinuri, țuică cu mărgele;

* Campanie de informare-conștientizare în unități de învățământ din județul Bistrița-Năsăud, în perioada 10 – 11 octombrie 2019 (program atașat) – promovarea produselor locale, naturale/ realizate după rețete sau prin metode tradiționale, din ingrediente naturale și împărtășirea de exemple de bune practici – mici afaceri locale în domeniul agro-alimentar. Acțiunile din cadrul campaniei sunt adaptate scopului și categoriilor de elevi cărora se adresează. Astfel, pentru elevii de gimnaziu ele se vor axa, mai degrabă, pe un stil de viața sănătos și importanța consumului de produse locale, pe când, pentru elevii de liceu, pe încurajarea devoltării unei cariere/ mici afaceri în domeniul agro-alimentar pentru care îi pregătesc școlile la care învață. Hiticaș Maria – produse apicole, Gelateria Merigo – produse de patisserie de casă și înghețată artizanală, Bodiu Florentin – coșul cu legume de Dumitra, Koblisca Daniel, elev Liceul Tehnologic Agricol Bistrița – produse apicole, Lidia Tiron – lavandă și produse din lavandă; Fazacas Viorica – produse apicole, Mihai Băloi – nutritionist și antrenor fitness – Mike Studio, sunt cei care, alături de organzatori, vor da un imbold copiilor și tinerilor în susținerea economiei locale și un stil de viață sănătos, iar Liceul Tehnologic Agricol Beclean va face din prezentarea produselor proprii o adevărată sărbătoare locală.

* 12 octombrie 2019, Piața Centrală Bistrița – Târgul de produse agroalimentare “Produs în Bistrița-Năsăud”, într-o ediție specială, însoțită de demonstrații sportive Mike Studio.